Tips kesihatan

Cara mengatasi Badan Menggigil

Cara mengatasi Badan Menggigil
Cara mengatasi Badan Menggigil

Cara mengatasi Badan Menggigil. Pernah tak rasa badan kita terketar-etar atau orang panggil menggigil macam tu. Mesti pernah kan. Selalu nya mungkin di sebabkan oleh kesejukkan atau pun kita rasa tak selamat dan takut. Ada juga yang menggigil tanpa sebab. ini sudah jadi satu penyakit pula ni. kalau dah lama rasa macam tu lebih baik pergi jumpa doktor sebab takut ada penyakit lain yang kena dekat kita nanti.

Cara mengatasi Badan Menggigil

1. Pergi jumpa Doktor.

2. Banyak Minum air suam.

3. Rehat

4. Makan Ubat.

5. Elakkan dari berselimut.

6. Makan Buah-Buahan.

Cuba lah praktiskan benda ni, kalau tak jadi juga segera pergi jumpa doktor sebabnya dioranglah lebih baik dalam memberi rawatan. Jangan degil nanti melarat lagi susah.

Antara punca Menggigil adalah demam, Infection , keracunan dan lain-lain. Jadi kena belajar untuk atasinya dan kena tahu juga punca dia sebab apa kan . Doktor tanya nanti boleh lah kita jawab dengan mudah kan.

Semoga kita sihat-sihat selalu.

Entri Sebelum – Lirik Lagu Ku Hanya Sayang Padamu by Aiman Tino

1 Comment

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Most Popular

To Top